Tagliatelli met ricottakaas, kerstomaatjes en spinazie

IMG_3741.JPG
Een tijdje geleden ving ik dit recept op van Katie, omdat ik weet dat de dingen die Katie maakt altijd zalig zijn stond dit al even op mijn lijstje en gisteren was het dan zover.
En we hebben ervan genoten, dit is zeker iets wat ik nog ga maken.

Nodig:
- 750 g kerstomaten
- 4 knoflooktenen, in plakjes gesneden
- 1 rode ui, in dunne plakken gesneden
- 1/2 bos verse oregano
- 100 ml extra vergine olijfolie
- 300 verse spaghetti (ik neem altijd tagliatelli)
- 50 g jonge spinazie
- 200 g verse ricotta
- versgemalen zwarte peper
- 75 g versgeraspte pecorino

Verwarm de oven voor op 180°C. Leg tomaten, knoflook, rode ui en oregano op een bakplaat en besprenkel ze met de olie. Rooster het mengsel 20-25 minuten of tot het geslonken is.

Kook de pasta in een grote pan met kokend water en zout al dente. Giet de pasta af en meng tomatenmengsel, spinazie en de helft van de ricotta erdoor. Verdeel de pasta over kommen en schep de rest van de ricotta erover en bestrooi met versgemaken zwarte peper. Serveer met de geraspte pecorino.

Uit "Altijd lekker" van Bill Granger

En het is inderdaad altijd lekker.