Het luierzakje, revisited. En WIN!

LuierzakjeEloleo had gelijk, het vorige luierzakje was voor verbetering vatbaar en ze deed dat dan ook meteen maar even. Dus kon ik ook niet blijven rondlopen met iets wat niet hip meer is, ik nam mijn rol toille ciree en probeerde ook iets, het werd dit.
En omdat ik meteen twee versies maakte en maar er maar een nodig heb mag de onderste ergens anders naartoe.
Maar niet zomaar natuurlijk, ha neen.
Misschien hebben jullie opgevangen dat we nogal met een naamissue zitten, ttz een meisjesnaam hebben we al eeuwen, maar de jongensnaam blijft een ramp, we geraken er niet en de tijd dringt (serieus).
Iedereen kwalificeert zich voor de wedstrijd door drie jongensnamen te noemen (echt waar, ik meen het) en volgende week woensdag trek ik een strootje, zo simpel gaan we dat hier aanpakken. Start!
Edit: Ik ga de baby dus niet een van de namen geven van het strootje dat ik trek, zo erg is het nu ook weer niet.
Ah ja, er staat nergens op dat het voor luiers is, dus luierloze mensen kunnen ook meedoen en er hun rondslingerende papieren, enveloppen of geld of euh allee ja koffiefilters ofzo insteken.

BinnenkantToch tof hé?
En idd, ik gebruik geen stoffen luiers, nu zijde verschoten hé?
Ik vind dat echt allemaal héél tof en plezant, maar ik kan dat geld er niet aan geven jong, en ik weet dat het in the end allemaal goedkoper uitkomt en al wat ge wilt, maar ik begin er gewoon effenaf niet aan. Maar ik eet groenten uit den hof dus ecologisch gezien trekt het dat mss wat recht. En nog iets, ik vind die dikke poepen niet tof, maar dat heb ik niet gezegd hé.
Want eigenlijk vind ik dat allemaal wel leuk hoor.

Het luierzakje, de handleidingEn nog een snelle handleiding.

Nodig:
-2 stukken stof van 51 op 25, je kan zowel stof als toille ciree nemen of een combinatie
-Biaislint, 120 cm lang, ik heb dun biaislint gebruikt omdat ik dat hier liever zie, maar het maakt dus niet uit.
-Velcro, ik heb een cirkeltje geknipt uit velcro van 3 cm breed, maar je kan evengoed het normale van 2,5 cm nemen, of breder en er dan een vormpje uitknippen zoals ik hier deed.

1. Knip de stukken stof uit.
2. Op 9 aan de ene kant en 11 cm aan de andere kant zet je onder- en bovenaan een miniem (als je smalle biais gebruikt) knipje, daar waar ik het blauwe stippenlijntje heb getekend dus.
3. Stik de velcro op de buitenkant, op de aangeduide plaats bij het patroontje.
4. Stik de biais vast op de korte zijden, door de twee lagen stof die met hun achterkant tegen elkaar liggen.
Als je niet goed weet hoe hieraan te beginnen kijk dan even hier.
5. Plooi op de knipjes en stik ook daar het biailint vast, de hoekjes kan je zo aanpakken.
Klaar