De Zsazsazilet, doet u mee?

Schaapke in juni

Nog snel een schaapke voor het deze keer echt begint te zomeren, na de schaapkes voor mijn zonen maakte ik gisteren nog een versie voor een meisje.
Omdat ik toch een nieuw patroon moest maken voor deze nieuwe maat, tekende ik maar ineens al de maten van een 68 tot een 122, zo heeft u er ook nog iets aan.



Zsazsazilet voorpandZsazsazilet rugpand

Het patroon is zonder naadwaarde, voeg aan de schouders naadwaarde toe, en dan trekt ge uwe plan, geen naadwaarde voor de rest als je alles afwerkt met een biaislint (aan te bevelen voor de armsgaten, scheelt frustraties).
Begint dan het lint vast te stikken bovenaan de middenvoor, ga helemaal rond (naar beneden vertrekken) en eindig aan de hals met een los stuk van 30-40 cm waar je het vestje mee toeknoopt.
Of voeg overal 1 cm naad toe en eindig met een exemplaar als het mijne.


Zsazsazilet onderkant

Ik knip heel het vestje uit één stuk, dus niet het voorpand en het rugpand apart, maar ik plak de panden tegen elkaar, het patroon met de middenrug tegen de stofplooi en je moet alleen nog maar de schouders aan elkaar zetten.

Patroon

Download hier de patronen, als je printer op 100% staat komen ze er klaar om te knippen uit. Printhandleiding
Voorpand - Rugpand - Onderkant

Of download hier bij Googledocs

Technieken:
-Het biaislint
-Subiet, straks of morgen plaats in nog een handleiding van hoe armsgaten te stikken, wat ik zei het al, dat kan behoorlijk frustrerend zijn, zeker als je het nu in Keulen hoort donderen.
De handleiding armsgaten stikken
De precies wel gemakkelijkere handleiding armsgaten stikken volgens Tante Hilde.