Mme Zsazsa simuleert prei en meer van dat

Moestuin midden april
De moestuin nog eens, die hebt u dit jaar nog maar een keer gezien, veel is er nog niet veranderd, het ziet er nog altijd overwegend bruin uit.
Wat wel veranderde is dat ik eindelijk boomschors op de paadjes heb, met dank aan de puber, goed gerief zo'n puber!

Hier en daar al wat groen, onderaan de erwtjes en peultjes, het perk daarboven is van de aardappelen, al de bloemen die daar spontaan uitschieten laat ik staan.


Strakke planning
Ik weet niet of u het weet, maar ik plan mijn moesgetuinier nogal maniakaal, misschien kent u de kaartjes al die ik bijhoud per gewasgroep (hier en hier sprak ik daar al over), die kaartjes zitten dan nog in een boek dat ik bijhoud sinds dag één van mijn moesgetuinier. In dat boek noteer ik waar en wanneer ik wat gezaaid heb, nog preciezer eigenlijk, ik teken de planning in potlood en wanneer ik daadwerkelijk gezaaid heb zet ik dat in balpen. Ik doe dat niet zomaar natuurlijk, ik heb daar mijn redenen voor, ten eerste waren er de schorseneren waar ik jaar één meteen alles mee volzette zodat ik bijna niks anders kon zaaien. Schorseneren nemen plaats in van april tot het voorjaar erna, ten tweede trek ik geregeld zelfgezaaide groenten uit omdat ik 'dacht' dat er nog niks stond, zéér frustrerend bij traag kiemend zaad, ik kan het u verzekeren. En ten derde is het gewoon makkelijk dat je maar één keer moet denken en niet elke keer als je even tijd hebt om te zaaien.

Zoals je kan zien op de foto is alles al gezaaid op het linkerpeulvruchtenperk maar nog niks op het rechter, want dat staat nog in potlood -goed zo!- Rechts komen de boontjes en die moeten nu ongeveer gezaaid worden en mogen dan in balpen in Het Boek, goed u bent mee!

preisimulatie
U denkt vast dat het niet erger kan, jawel ... ik simuleer de prei. Ttz. ik steek per toekomstig preitje een stokje in de grond zodat ik 1. weet hoeveel preien ik moet kopen en 2. kan bepalen waar de sla mag komen want die komt tussen de zigzag van de prei.
Meer maniakale feiten wil ik voorlopig niet kwijt, maar ik kan u wel vertellen dat Buurvrouw n° 9 nog erger is, die heeft haar boekje al een keer of drie overgeschreven.


Nieuwe rabarberExtra rabarberplanten werden aangerukt wegens grootverbruik.