Week 40, verboden voor de polies

Week 40 & de maandagWeek 40, die met de lelijke foto maar heerlijke pasta!
Week 40 is ook de week na de zondag waar we niet naar Gent trokken voor de man en zijn wijven, want de man was ziek, maar naar Herent voor Theater in't groen

Theater in 't GroenVoor theater in het groen en in het zand en alles daartussen.

Theater in 't Groen
Een wandeling van 5 kilometer -zonder buggy- naar eeneuhm interessante plaats.

Theater in 't Groen
Met interessante weggetjes

Theater in 't Groen
Langs reclame. Ik heb een fan dames en heren!
Een drinkende, maar dat zijn de beste.

Theater in 't GroenOver nog meer paadjes.

Theater in 't Groen
Langs planten waar mijn telefoon plots van kleur verschoot.
Ge zoudt van minder.

Maar er was ook veel meer te zien, rioolvissers of toch eentje, meisjes die Tietske heten -en ik die content was dat mijn vader er niet bij was- en snoepkettingen maken, zingende nonnen, vrouwen in het veld en fluitkabouters, voor elk wat wils.
Zo ook deze week, voor elk wat wils.

Maandag: Penne met courgette en erwtjes, tenminste, dat was ik eerst van plan, dan kreeg ik meer zin in orrechiette met broccoli en pijnboompitten en amai, zo lekker dat u onderaan het recept terugvindt.
Dinsdag: Veggie parmentier, ongeveer volgens het recept van Jeroen Meus, ik ben niet zo'n aanhanger meer als in het begin, maar ik kijk nog geregeld naar de heruitzending rond middernacht, toen ik dit vorige week zag kwam het op mijn lijst en vermits het toch herfst wordt vond smijt ik het er meteen tussen.
Woensdag: Mr Zsazsa kookt of niet, ik ben in ieder geval uithuizig én kinderloos.
Donderdag: Vegetarische hamburgers en groentechips, circusschool, dus iets snels en wekelijks croques, dat vind ik nu precies toch overdreven, iets anders snels dus, nu nog een goed recept vinden voor vegetarische burgers.
Vrijdag: Gestoofde kastanjes met aardperen en aardappelpuree, zoals te zien op pagina 180 in Vegalicious, maar dat blijkt toch niet zo lekker te zijn, gestoofde kastanjes, durf ik het aan of niet, zo spannend seg!
Weekend: Wij doen tegenwoordig in weekends alleen nog aan feestjes, uit eten gaan en cultuurtoestanden, zo ook dit weekend, op zaterdag een verjaardagsfeestje met een heuse hotdogzoektocht naar het schijnt en op zondag een brunch met uitbreidingsmogelijkheden.
Niet echt cultuur dit weekend, maar we moeten ook niet overdrijven hé.

Goed, de maandag dan, dit moet je echt eens maken, zo simpel, snel en toch zo'n smaak, geweldig.
Reken zo'n half uur voor dit gerecht, dit is voor 3 volwassenen en een kind of 2.

-Zet water op voor pasta, schelpjes of penne of zoiets.
-Verdeel ondertussen een stronk broccoli in kleine roosjes en snipper 2 teentjes knoflook en een rode peper heel heel fijn.
-Rooster wat pijnboompitten in een grote pan, kook ondertussen de pasta en voeg de broccoli toe als de pasta bijna al dente is.
-Haal de pijnboompitten uit de pan, giet een dl olijfolie in de pan en doe er de gehakte pepertjes en knoflook bij, zet het vuur uit als de pasta nog niet gaar is.
-Giet de pasta met broccoli af wanneer alles net al dente is en bewaar een kopje van het kookvocht.
-Zet de pan met de knoflook terug op het vuur en voeg de pasta toe wanneer de knoflook begint te kleuren, wacht zeker niet te lang. Roer alles door elkaar en voeg dan het kookvocht toe.
-Rasp een flink stuk pecorino of parmezaan over de pasta terwijl de pan nog op het vuur staat, blijf alles door elkaar roeren tot de kaas en het kookvocht een romige saus gevormd hebben.
-Schep alles in borden en verdeel de pijnboompitten.
Geniet!