De Groeten!

cover Eind vorig jaar, met mijn hoofd nog volop in Allemaal rokjes sprak ik de woorden: Ik maak nooit nog een boek. Een keer of zes. Per dag.
Wat later zwakte ik dat af naar: Ik maak niet zo meteen nog een volgend naaiboek,
het is aan d'ander!
En de ander hebben dat ondertussen heel goed gedaan.
Ik dacht ook: Als ik nog een boek maak moet het iets anders zijn, het kan toch nooit zo inslaan als Allemaal rokjes. Dat is waar hé, het zou toch altijd iets zijn?
En wat ik nog dacht was: Als ik nog een boek maak moet ik zien dat andere mensen het werk doen.

En voila, hier zijn we!
Tadaa!

Eva aka Naais deed al het denk- en schrijfwerk.
Kristien, excuseer Dr. Kristien Hens verrichtte het noodzakelijke onderzoek.
Joke verzon gelijk altijd wat verhaaltjes voor tussendoor.
Dorien schreef tijdens de promotour van Goed Eten de recepten.
En Els trok als vanouds de foto's.
Voor mij schoot er dus eigenlijk niet veel meer over.
Gelukkig kon ik hen overtuigen dat er wat handleidingen in het boek moesten zitten en Els, eigenlijk zou die toch niet heel het land moeten doorkruisen voor wat foto's, zo milieuonvriendelijk. Ik zou wel wat dingen tekenen.
En toen mocht ik toch nog meedoen.

boek En nu zit ik hier, achter mijn bureauke met pen en papier, nog snel wat handleidingen te tekenen.

De Groeten!

Oh ja, nog even dit: Wanneer er 10.000 exemplaren van dit boek verkocht zijn, maak ik het boek dat jullie willen: broeken, jurken, sjakoschen, zwangerschapsmode voor de volslanke vrouw, het is mij om het even.
Bij deze is het binnenkort aan jullie.
Chantage!