Wiejoow

Wiejoow Theater!
Theater voor kinderen!
Ik vind theater voor kinderen het leukst.
Ge moet geen babysit zoeken, er mag gelachen worden, hetgene verteld wordt is begrijpelijk en het is perfect getimed, ik krijg nl. altijd een lichte vorm van ADHD wanneer ik lang moet blijven stilzitten.

Wiejoow Den deze ook, hoewel het op deze foto toevallig zo niet lijkt.

We kwamen naar Het Paleis voor Wiejoow, een voorstelling van Dimitri Leue. Ongeveer een jaar geleden zaten we daar ook voor Sunjata en een paar jaar daarvoor voor Frustration Island, twee andere stukken met Leue die geweldig in de smaak vielen.

Op het podium stonden spelers in kostuums die ik als jonge tiener als pyjama droeg. Een korte rondvraag leerde mij dat iedereen zo'n pyjama heeft gehad en dat iedereen daar heimwee naar heeft (dan vergeten we even dat we daar wel mooi in onze blote op toilet zaten 's morgens).
Maar goed, weer een fijn stuk, de spelers zijn afwisselend acteurs, muzikanten, dansers, zangers en circusartiesten. Jaloersmakend.
Met kruiwagens, gevarendriehoeken, verkeerskegels en andere gebruiksvoorwerpen worden dieren gemaakt die Jefs mond deden openvallen.
En, er zit een kakmop in! Altijd scoren, deze keer ook bij de 15+ers.
Ha! Als u nu nog geen redenen genoeg heeft om ook eens te gaan kijken!

Wiejoow Voor de nabespreking staken we het plein over naar de Lunchbox waar het altijd aangenaam vertoeven is.
Voila, meteen twee redenen om Paleiswaarts te keren!
Allez hoppa!