maandag 14 januari 2013

Maastricht, tussen half 10 en half 2

maastricht Deze week gaan Tante Hilde en ik naar Maastricht, gewoon rap tussen het afzetten en het afhalen der kinders, ge kent dat.
Vermits blijkbaar heel Eindhoven mijn blog leest had ik zo gehoopt dat ook heel Maastricht dat doet zodat ik deze keer op voorhand de leuke adressen te weten kom. Bent u Maastrichtenaar of fervent Maastrichtbezoeker, wilt u ons dan eens vertellen wat wij zeker niet mogen missen?

Om het voor u en ons overzichtelijk te houden heb ik er een soort van zeeslag van gemaakt, hier kan u een grotere versie bekijken en dan moet u ons alleen maar vertellen in welk vakje we moeten zijn.
We kunnen dan het vakje waar we alles al gehad hebben afvinken en de overige vakjes op een andere keer doen. Bingo in plaats van Zeeslag dan.

Voor de fun heb ik alles al opgezocht wat ik vorige week in Eindhoven aangedaan heb, zijn we daar al vanaf.

D2-3: Waar (St. Amorsplein 5) & de Bijenkorf (Achter het Vleeshuis 26)
D2: Selexyz (Dominikanerkerkstraat 1) & La Place (Grote Staat 5)

Voila, nu is het aan u!

29 opmerkingen:

  1. Ha, da's ook toevallig......daar ga ik vrijdag hoogstwaarschijnlijk ook naartoe.....stoffenmarktje bezoeken voor den allereerste keer ( niet dat ik nog stofkes nodig heb! )
    De wederhelft gaat mee om mijn enthousiasme wat te temperen, zodat mijn kinders op't einde van de maand nog eten op hun talloor kunnen verwachten.....alsof ik mij niet kan beheersen seg .....nee dus!!!
    Ik kom nog wel eens piepen op uw zeeslagkaart vooraleer ik richting noorderburen vertrek.....ideetjes ( adresjes ) opdoen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hm, Maastricht, te leuk om snel-snel te doen vind ik ...

    Zo uit de losse pols enkele vaste adresjes:

    Chocolate Company
    Onze Lieve Vrouweplein (lekkere koffie en super gebak ! )

    Coffeelovers (Blanche Dael)
    Ruiterij 2 ("over de brug")(koffie-koffie-koffie ! )

    La Bonbonnière
    Achter de komedie(Ouderwetse grandeur)

    Zilch
    Rechtstraat ("over de brug")

    New Vintage Store
    Bredestraat 22

    Buttons & Beads
    Minckelersstraat

    Festen
    Minckelersstraat

    De Xenos in het Entre-deux winkelcentrum

    De Sissy-Boy homeland op de Markt

    De Selexyz in de oude (ik denk Dominikanen-)kerk is echt wel de moeite hoor, met koffiehoek van Coffeelovers.

    En natuurlijk moet je op woensdag of vrijdag gaan, voor de markt met ...tig stoffenkramen (ik dacht op woensdag meer stoffen dan op vrijdag)

    en...en...en...

    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet Maastricht niet rap-rap bezoeken. Daar is de stad veel te mooi voor ;)

    De Selexyz is een must in Maastricht. Is inderdaad in de oude Domenicaner-kerk en heel mooi!!!
    Op woensdag en vrijdag is er inderdaad markt (Woensdag 08:00 - 16:00 uur met 200 kramen, Vrijdag 08:00 - 16:00 uur met 380 kramen)
    Verder moet je gewoon een ijsje eten bij Luna Rossa.
    't Panhuis op de Markt

    euhm... en dat was het voor zover ik me kan bedenken op een vroege dinsdagochtend.

    Veel liefs van een geboren en getogen Maastrichtse ;)
    En als je nog meer info wil hebben moet je me maar even aanspreken op facebook)

    Gladys

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 50|50 store in mosae forum
    Heppie & co op de kesselskade, en voor de lekkerste koffie en thee met in de zaak gemaakte bijzondere taarten: the teazone in de koestraat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik kom er ook regelmatig, zelfs het voorbije weekend nog een avondje gaan restauranten. F3 is een aanrader. Wel een handdoek meenemen en droge klederen. Lekker ijsberen. In een rokje als je wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeker even naar de 50|50 Store beneden in het Mosae Forum gaan! Allemaal eerlijke kleren, lifestyle en cosmetica en je kunt er een lekker kopje koffie drinken en een broodje eten!E1 dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja de Sissy boy zeker! En die is vlakbij de stoffenmarkt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vond Vleugels en Teugels wel de moeite en het Bonnefantenmuseum. Beiden ergens in de G zone

    http://blog.vierenveertig.be/2011/02/22/maastricht-het-verslag/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. http://www.cafezondag.nl/ ongeveer in D4 - aan de andere kant van de brug dus -ik vond het in alle geval de moeite EN de koffie is ECHT lekker daar !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Blanche dael! Blanche dael!!! Voor heerlijke koffie, thee, pindanootjes, ... Mijn grootmoeder is daar al haar heel leven klant (en dat is al bijna 90 jaar)
    Verder ken ik vooral heerlijke traiteurzaken: Fin Bec (fantastische remouladesaus, echt ongeëvenaard) en Adriaan (voor mosterd, azijn, olie en co)
    En verder: je mestreechs dialect aanscherpen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! versgemalen koffie; mijn favoriet=Mocca Turc!!

      Verwijderen
  13. Pebbles weet de goede plekjes wel te vinden!
    (SBH, Festen, Buttons&Beads, Selexyz....)
    Mag ik nog wat aanvullen; ga naar Wyck, over de oude brug bij de grote winkels vandaan...loop zeker even door de Rechtstraat en de Hoogbrugstraat, je zult geen spijt krijgen!

    véél plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amaai, gij gaat véél koffie kunnen drinken!

    (ik ben er ooit geweest toen ik zo'n 16 was ongeveer, en toen liep ik gewoon achter de hielen van ons ma en pa aan,...)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook net een weekendje in Maastricht achter de rug. Lekker brood van de bakker met een eigen watermolen in E4: http://www.bisschopsmolen.nl/index.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goeie koffie en verse muntthee in Café Zondag, echt een leuke plek! Overkant van't water, Sint Servaasbrug oversteken, F/G2.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Buttons and beads, voor kralen en knopen
    Minckelerstraat (dat zou D3 moeten zijn)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Coffeelovers (waarvan Blanche Dael de winkel is) heeft verschillende etablissementen. Ze zitten ook in de Selexyz. Hun zaak aan de voetgangersbrug is ook heel gezellig. (F1) Is dichtbij de Rechtstraat. Gezellig straatje om te window-shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. café zondag! en de boekenwinkel in de kerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zeker terug naar de Selexyz; ongeveer 500x impressionanter dan die van Eindhoven en niet voor niks in alle obligate "most beautiful bookshops in the world" lijstjes. Verder herinner ik mij wat leuke winkels in de Hoogbrugstraat, o.a. een klein winkeltje met ecologisch én esthetisch verantwoorde decoratie + een leuke kringwinkel (F/G3).
    Maar vooral het uitzicht vanuit de bovenste verdieping van de geweldige bibliotheek! (G4) Dan zijt ge toch nog een heel klein beetje cultureel verantwoord ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En dan vind je in G4 nog 'n Coffeelovers! (Handig voor als je aan die kant van de Maas bent en zin hebt in heeeel lekkere worteltjestaart).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een bruine kroeg mag ook niet ontbreken. Café De Knijnspiep
    Muntstraat 45, naast de toeristische dienst, ongeveer tegenover Pinky (snoep voor de arme kindjes die ondertussen op school zitten. Vraag in de Knijnspiep gerust naar Westvleteren, dat hebben ze daar zelfs in het assortiment.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. proeflokaal de bobbel!!! een echte aanrader. zo'n heerlijke sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bedankt Mme Zsazsa voor uwen oproep........nu weet ik tenminste wat ik allemaal moet gaan bezoeken.
    Mijnen halven trouwboek vond dat er precies nogal veel te zien is aldaar en heeft dus voorgesteld om er ook eens op weekend te gaan, JEUJ IKKE :)
    Misschien kan ik een van uw volgers overtuigen om mij een tip te geven wat logement betreft, iemand een goed hotelletje ......liefst met uitgebreid ontbijtbuffet!
    NOG EENS NEN DIKKE WELGEMEENDE MERCI!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Town House Hotel...(www.townhousehotels.nl) Ga alleen al even binnen kijken of anders door de ramen naar binnen kijken voor de styling! Retro en huiselijk! Vlakbij het Station.
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ojee, wij gaan nogal eens koffie moeten slurpen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. de stoffenmarkt op vrijdag
    zaaaaaaalig (en goedkoop!!!, allé, toch naar mechelse normen)
    en in vak D1, als ge van de markt naar boven stapt op de kaart, allé, in't echt dus naar het noorden, soit, op diene punt! daar is een keitof wolwinkelke, de naam weet ik niet meer maar er staat ne "gebreide" fiets buiten
    en op het stuk markt, in diene punt ,is het vismarkt, daar kunt ge dan buiten vanalles uit het vuistje eten
    toffe stad!
    aan den overkant van dat wolwinkeltje, maar iets dichter tegen de markt, ook nen hele grote kookwinkel

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Beste Madame, wat bent u toch een inspiratiebron! Onze KLM pikt het al op!

    BeantwoordenVerwijderen