Juwelenhanger

juwelenhanger
Zo ongeveer een keer per maand ben ik extra creatief en verzin ik iets voor Het Nieuwsblad, vorig weekend hadden ze hun jaarlijkse accessoirespecial. Eindelijk was dan het moment gekomen dat ik iets moest verzinnen met die sierradenbrij die zich in mijn (en vast ook in jouw) badkamerschuif bevindt.

juwelenhanger
Omdat ik zo'n dingen altijd zo makkelijk mogelijk probeer op te lossen werd het iets simpels van takken en oogvijzen. In dit geval extra simpel omdat het vastzit in een houten achtergrond, ik was zo leep om daar speciaal voor naar Tante Hilde te rijden. Skip het boormachien, stof en de pluggen.
Leve de slaapkamer van Tante Hilde!

juwelenhanger
De ringen, armbandjes en kettingen schuif je gewoon over een tak, en de oorbellen die haak je in kleinere oogvijsjes.
Allemaal perfect aanpasbaar naar eigen sierradenbrij, heb je veel oorbellen, dan voorzie je een tak apart met allemaal kleine oogvijsjes.
Dit is de superdelux uitvoering, moest ik het voor mezelf gemaakt hebben zou ik waarschijnlijk de oogvijzen zonder te verven zo in de muur gedraaid hebben en de takken er gewoon zo blank in. Gewoon omdat ik de moeite niet zou doen.

juwelenhanger
Benodigdheden
-6 oogvijzen en drie takken, van dikte op elkaar afgestemd.
Ik heb de schors van de (wilgen)takken afgehaald, hou er dan wel rekening mee dat de takken iets dunner worden. Je kan de schors er ook gewoon rondlaten natuurlijk.
Knoesten en zijtakken zijn leuk, maar denk er aan dat je rond eentje ringen moeten kunnen schuiven. Even proberen dus.
De takken moeten een beetje van de muur afkomen, koop daarom oogvijzen met draad tot halverwege het rechte stuk.
-Pluggen indien nodig. Voorzie dan ook een boormachine, ah ja.
-Kleine oogvijsjes om oorbellen aan te hangen.
-Als je de takken en vijzen wil verven heb je ook verf en schilderstape nodig. Koop uiteraard wateroplosbare verf want deze is veel minder schandelijk voor het milieu.
-Een stuk piepschuim (of zacht hout of dik karton).


juwelenhanger
1. Duw de vijsjes in het stuk piepschuim en spuit ze in de gewenste kleur.
Verf ook de takken, je kan ze volledig spuiten of slechts een stuk, ik vond het contrast tussen het hout en de verf wel mooi.
2. Wacht een tot twee uur (volg de aanwijzingen op de bus verf) en drink terwijl een tas koffie, of wijn als het al na vier uur is.
3. Draai de eerste twee vijzen in de muur met of zonder de hulp van een boormachine.
Op de foto zit er ongeveer 12 cm tussen de twee oogvijzen.
4. Hang de eerste tak in de vijzen en draai de kleine oogvijsjes in de tak tussen de twee grote oogvijzen. Hang je grootste oorbellen er al eens aan zodat je de afstand tussen de twee eerste takken kan bepalen. Zet een puntje waar de volgende vijs moet komen. En herhaal deze stap nog een keer.
5. Hang uiterst secuur al je juwelen aan de takken, vergeet hierbij niet het visuele aspect, het oog wil ook wat.

juwelenhanger
6. Herhaal stap 5 na twee weken.