De vogelverschrikker in de Moestuin van Mme Zsazsa

vogelverschrikking In elke moestuin sneuvelt er al eens wat door toedoen van de vogels.
Duiven eten aan de sappige jonge koolbladeren en laten enkel de hardere nerven over, merels scharrelen pas ingezaaide perken door elkaar op zoek naar wormen, mussen pikken kiemend zaad, aardbeien worden half opgegeten achtergelaten, jonge erwtenplantjes worden met zaad en al opgevreten en van de bessen schiet ook al niks meer over.

Dat gingen we dit jaar nu eens niet laten gebeuren!



vogelverschrikking Deze week knutselden we een levensechte vogelverschrikker.
Terwijl de man een frame knutselde met takken nam ik wat kleren uit de voddenzak en zochten de jongens een hoed.
De kleren rond het frame, opvullen met stro, hoed erop en klaar!


vogelverschrikking Haha Fopke!
Je dacht toch echt niet dat ik mijn beste kleren draag in de moestuin zeker?
En als ik dan ook nog eens de vogels mee van mijn kolen houdt, is dat mooi meegenomen.